Мама, це мій новий друг Інтернет: шкода і користь всесвітньої павутини

Экология и здоровье

Мама, це мій новий друг Інтернет: шкода і користь всесвітньої павутини

Автор: Редактор

Стрімкий розвиток науково-технічного процесу неабияк позначився на світогляді та способі життя дітей 21-го століття. Тепер за розвагами і спілкуванням вони втікають і не на дитячий майданчик до своїх однолітків, а до айфонів і Айпад, які стали для них кращими друзями. А за порадами інезручними питаннями зовсім не обов'язково звертатися до батьків, адже Google знає фактично все і навіть більше.
Як же в сучасних дітях позначиться така міцна дружба з Всесвітньою павутиною, перетворить їх на асоціальних особистостей або на всебічно розвинених інтелектуалів?
Сучасні тінейджери більшу частину вільного часу проводять перед монітором, замінюючи реальне спілкування його сурогатом в Facebook , «Вконтакте» або Twitter. Співробітники Національного інституту громадського здоров'я Данії провели дослідження серед підлітків 11-15 років і дійшли висновку, що сучасні діти проводять з однолітками лише половину того часу, який вони проводили з ними в 1988 році. Керівник дослідження Пернілла Дуе підкреслює, що це поведінка є кардинальною зміною у взаєминах молоді початку 21-го століття. А психолог Андерс Колдінг Йоргенсен у свою чергу відзначає, що сучасні діти настільки захоплені комп'ютером та Інтернетом, геть втрачають навички соціалізації. «Facebook і Twitter обманюють мозок, змушуючи його повірити, ніби електронне спілкування задовольняє соціальні потреби школярів. Однак тіло, що сидить на стільці, не відчуває мови жестів, не відчуває близькості і запаху інших людей. Це все одно що пити кока-колу, уявляючи, ніби в організм надходить досить поживних речовин і вітамінів », - йдеться у висновку дослідників. Однак про , не слід забувати, що Інтернет відкриває нові світи, це море інформації і поле для творчості. Але це вже завдання батьків показати дітям, що крім ігор і соціальних мереж вони можуть освоїти програмування, графічні програми, основи анімації і т.д.Адже всім відомо, що діти, зайняті творчістю чи дослідженнями, «застраховані» від нудьги і «поганих компаній».
Ірина, мама 7-річної Ані Шумко , впевнена, що Інтернет значно полегшив дівчинці виконання домашніх завдань. - «Аня майже щодня ходить на танці, тому на уроки залишається не так багато часу, і я працюю і не завжди встигаю їй допомогти. Таким чином , Інтернет часто сильно допомагає нам. Він значно прискорює процес пошуку інформації: то короткі біографії, то рослини, занесені до Червоної книги ».
Такий шлях обрали багато сімей. Мама 8-річного Дмитра Кра вченко поява Інтернету в будинку теж рада - «У сина Сейч а з якраз такий вік, що його цікавить абсолютно все на світі. Постійно закидає нас купою питань. Я могла дати відповіді далеко не на всі і часто казала: «Буду в І нтернет - подивлюся ». Дмитро цю фразу швидко запам'ятав і почав самостійно шукати в мережі відповіді на питання », - розповідає Марія. Зараз другокласник Дмитро захопився космосом, тому його улюблене заняття - пошук інформації про планету. Дитяча карта Сонячної системи, яку вчитель нещодавно приніс на урок, Дмитра вже не задовольняє. Хлопчик захоплено доводить, що планет набагато більше, ніж зображено на шкільній карті, - він бачив це в Google.
Сімейний психолог Олександр Коломийчук вважає, що в дитячому та підлітковому середовищі комп'ютерні «чайники» сьогодні відчувають себе білими воронами. За його словами, це мотивує дітей і стимулює їх раннє розвиток . Так, наприклад, «інтернетизовані» діти раніше однолітків вчаться писати листи.
Одна з улюблених розваг 9-річного Артема Вознюка - спілкування зі шкільними друзями в соціальних мережах. «Ми обговорюємо ігри, мобільні телефони. Кожен день буваю на сайті по два-три години. Сидіти «У контакті» мені подобається більше, ніж гуляти на вулиці ». Мама хлопчика хоч і пишається тим, що він розбирається в комп'ютері краще неї, але до мережевого спілкування ставиться скептично: «Буду це терпіти до першої двійки сина».
Інтернет і сам поступово починає адаптуватися до своїх юних шанувальників. Так засновник соціальної мережі Facebook Марк Цукерберг має намір створити мережу для дітей до 13 років. Як відомо, правила Facebook забороняють реєстрацію користувачів, які не досягли 13 років, однак багато дітей ці вимоги порушують. Цукерберг вважає , що в його мережі знайдеться місце дітям молодше 13-ти. І це, за його словами, «сприятиме підвищенню загальноосвітнього рівня неповнолітніх». Тоді як вчені з Колумбійського університету виявили пригнічує зв'язок: підлітки, які проводять більшу частину свого дозвілля в соціальних мережах , курять у п'ять разів частіше, випивають в три рази частіше і споживають марихуану в два рази частіше, ніж їх однолітки.
Стурбований впливом Інтернету на дітей міністр освіти і науки України: «Викладачі повинні навчити дітей безпечній роботі в Інтернеті». Таку думку на Всеукраїнському з'їзді працівників освіти висловив Дмитро Табачник. За його словами, близько чверті дітей періодично потрапляють на не найкращі сайти для дорослих, і 95% батьків вважають, що навчити безпечної роботи в Інтернеті -обов'язок вчителів. Крім того, міністр у черговий раз підкреслив, що викладачі до кінця року повинні ліквідувати свою комп'ютерну малограмотність.
Фактично сучасне покоління живе в епоху віртуального комунізму. Адже Інтернет - це широкий спектр легкодоступною інформацією, яку вдалося отримати сучасним дітям, він якраз поступово і реалізує комуністичний принцип «від кожного за здібностями, кожному за потребами».Єдине, що потрібно, - надати кожній людині безкоштовний і необмежений доступ до нього.
Чи навчаться діти розумно використовувати всі ці можливості? Питання не з легких. Однак тут вже багато що залежить від уміння і бажання батьків дати своїм чадам базове розуміння, яка інформація корисна, а яка шкідлива, навчити фільтрувати її, довести це до рівня підсвідомості.

 

Оставить комментарий