Ефективні механізми подолання насилля в шкільному середовищі вже діють на Кіровоградщині.

Экология и здоровье

Ефективні механізми подолання насилля в шкільному середовищі вже діють на Кіровоградщині.

Автор: Редактор

«Попередження насильства в школі. Профілактика та дії» - таку назву мав круглий стіл, на якому фахівці ДЕГО «Флора» зібрали представників органів влади, громадські організації та освітян, які долучилися до впровадження Центрів розв’язання конфліктів у школах Кіровоградщини.

Розуміючи необхідність формування у дітей та підлітків мирного підходу до розв’язання конфліктів задля налагодження співпраці між ними, Дитяча екологічна громадська організація «Флора», в партнерстві з ВГО «Українським Центром Порозуміння», вже не перший рік займається популяризацією серед молоді відновних практик медіації. Фахівці Організації розповсюджують ефективні методики подолання агресії та конфліктності в учнівському середовищі м. Кіровоград та області.

Наразі, постала необхідність об’єднати зусилля громадських організацій та органів влади за для впровадження діючих методик в навчальний процес. Адже таким чином вдасться зменшити рівень агресії та конфліктності серед учнів.

Тому, 27 березня 2012 року, ДЕГО «Флора» зібрала представники учбових закладів, органів влади та громадських організації, для обговорення шляхів попередження та профілактики агресивної поведінки підлітків та напрацювання плану спільних дій, задля зниження рівня конфліктності в учнівському середовищі.

В роботі круглого столу прийняли участь: директор ОЦСССДМ Давидяк Сергій Валентинович, представники відділу управління освіти та науки Кіровоградської ОДА, служби у справах дітей, а також директора та координаторі ШЦМ шкіл, на базі яких створено та успішно працюють шкільні центрі медіації . А саме: директор ЗОШ № 6, 1-3 ст. Кравченко Н.С та директор ЗОШ №3, 1-3 ст. ім.. О. Журливої, Бик С.С.

Тож, про що йшла мова?
Чому так важливо активно працювати над зменшенням рівня конфліктності у шкільному середовищі? В чому полягають причини виникнення та поширення дитячого насильства? Відповіді на ці питання дала керівник громадської організації «Територія успіху», Інга Дуднік. Озвучуючи статистичні дані, п. Інга показала, що ситуація далеко невтішна. І, саме агресія та невміння вирішувати конфлікти мирним шляхом, дуже часто стають причиною злочинів та насилля. Тож, наразі , як керівник правозахисної організації, Інга В’ячеславівна вважає, що треба працювати на випередження та впроваджувати подібні методики із навчання Медіації. Це один із кроків, який в майбутньому сприятиме зниженню рівня злочинності. «Дитина потребує нашої любові найбільше саме тоді, коли вона менше за все її заслуговує…» , зазначає п. Інга.

Тож, що робити? Як подолати цю проблему? Та, найважливіше, хто має це зробити?
Звісно, методик для подолання насилля та агресії серед дітей безліч . Та нажаль, не так багато із них застосовується в Україні. Дивлячись на страшні статистичні дані, напевно, треба триматися за будь – який шанс, якій дасть надію на зміни. Але, як виявляється, навіть ефективні методики, апробовані роками, не так легко впровадити в нашій державі.

Саме про одну із таких методик і йшла мова на даному заході. Фахівці організації давно працюють над впровадженням шкільних центрів медіації у навчальних закладах Кіровоградщини. Наразі є певні результати та історії успіху, про які розповіла керівник Дитячої екологічної громадської організації «Флора», Людмила Шестакова, презентуючи результати діяльності в рамках кампанії: «Шкільні центри медіації-це вихід із конфліктної ситуації!», що тривала з вересня 2011р. до березня 2012р. Метою діяльності було зменшити прояви насильства та агресії в учнівському середовищі, шляхом створення шкільних центрів порозуміння в навчальних закладах Кіровоградської області.

Презентували свої досягнення і координатори пілотних шкіл де успішно працюють такі центри. Координатор ШЦМ ЗОШ №3, 1-3 ст. ім. О. Журливої Козинець О.В. під час презентації показала учасникам круглого столу відео, що було створено дітьми для популяризації своєї діяльності. Координатори ШЦМ, ЗОШ №14 , 1-3 ст. Осташник І. О. та ЗОШ №6 , 1-3 ст. Дащенко А.А, розповідали про успішний досвід по створенню центрів порозуміння у школах , про вплив програм медіації на учнів - медіаторів і учасників суперечок та конфліктів. І важливим було почути, як поступово змінюється атмосфера учнівського середовища.

А загалом, по словам Людмили Шестакової, керівника Дитячої екологічної громадської організації «Флора», наразі 20 психологів і соціальних педагогів шкіл Кіровограда та області оволоділи навичками проведення медіації та методиками створення ШЦМ в навчальних закладах. Було підготовлено 22 медіатора з числа школярів. А самими активістами ДЕГО «Флора» створено ресурсний Центр на базі офісу організації.

«Ми плануємо продовжувати свою діяльність і надалі. Мета, яку ми ставимо перед собою - це поширити методики по створенню ШЦМ у віддалені сільські райони області. Також, дуже необхідним вважаємо створення ресурсно-координаційних центрів на базі районних шкіл. А запорукою нашого успіху є те, що ми вже маємо однодумців в окремих сільських школах з числа директорів та, навіть, начальників районних відділів освіти. До того ж до обласної програми з «Профілактики дитячої безпритульності та бездоглядності серед неповнолітніх на період до 2015 року» внесено розділ по впровадженню та підтримці програм медіації в учбових закладах області, що також є підтвердженням того, що нам вдасться реалізувати наші плани», - розповідає п. Людмила.

Отже, фахівці ДЕГО «Флора» запрошують всіх, кого цікавить дана ініціатива та активістів, які бажають долучитися до впровадження та створення шкільних служб розв’язання конфліктів на Кіровоградщині до співпраці.

Контактна особа: Людмила Шестакова,
м. Кіровоград, вул.. Єгорова 19, пом.2, т. (0522)27-04-63, flora2000@i.ua..

Діяльність здійснюється за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходу не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США

Довідково:
Шкільні служби розв’язання конфліктів - це організація спеціально підготовлених старшокласників, які допомагають своїм одноліткам вирішувати конфлікти, тобто виступають нейтральними посередниками або медіаторами.

Особливою рисою медіації є те, що сторони спільно беруть на себе відповідальність за прийняття рішення та його виконання. Важливим є той факт, що школяр максимально самостійно здійснюють управління і організацію своєї діяльності. Допомагати їм у цьому може зацікавлений педагог чи шкільний психолог.

Цю методику доволі успішно застосовують в багатьох країнах світу.

На території СНД існує кілька освітніх програм, спрямованих на розвиток у школярів навичок вирішення конфліктів ненасильницьким шляхом. Одна з них – програма «Медіація однолітків»: школярі-медіатори проводять зустрічі з однолітками, між якими виник конфлікт, і допомагають їм залагодити суперечку з урахуванням інтересів всіх сторін. Таким чином, медіація однолітків покладає відповідальність за вирішення конфліктів на самих учнів. Школярі мають багато переваг перед досвідченими спеціалістами при вирішенні конфліктів, що виникають між однолітками, тому що між ними набагато вищий рівень довіри.

 

Оставить комментарий