Створені школи порозуміння на Кіровоградщині вже мають історії успіху.

Экология и здоровье

Створені школи порозуміння на Кіровоградщині вже мають історії успіху.

Автор: Редактор

На Кіровоградщині продовжують роботу над створенням шкільних центрів розв’язання конфлікту на базі загальноосвітніх шкіл. Таку ініціативу впроваджує Дитяча екологічна громадська організація «Флора».

Немає ніяких сумнівів, що спілкування –є однією із необхідних складових для нормального розвитку дитини. Реалізовуючи цю потребу діти часто потрапляють у конфлікти, вирішити які самостійно не завжди в змозі. Як показала практика, методика «Рівний-рівному» дає позитивні результати та допомагає конфліктуючим сторонам налагодити відносини.
Наразі на території СНД існує кілька освітніх програм, спрямованих на розвиток у школярів навичок вирішення конфліктів ненасильницьким шляхом. Одна з них-це створення шкільних служб розв’язання конфліктів або шкіл порозуміння. Впровадженням такої ініціативи в школах Кіровоградщини, вже кілька років займається Дитяча екологічна організація «Флора».
Завітавши до шкіл, в яких створено та вже працюють служби порозуміння та поспілкувавшись із координаторами та дітьми, можна констатувати той факт, що корисною є така ініціатива і для дітей, які звертаються до служби, і для самих медіаторів. А що вже казати про користь для школи та адміністрації, коли діти вміють вирішувати конфлікти між собою, а іноді, уникати їх зовсім, опираючись на набутий досвід.
Отже, було цікаво дізнатися, що тепер, після створення служби порозуміння в школі, відбувається із учнями ? Чи складно проходив процес створення служби? Наскільки корисною є робота та з якими труднощами зустрічаються шкільні медіатори?
«Така служба вкрай потрібна кожній школі,- зазначає Анна Анатоліївна, психолог ЗОШ№ 6,1-3ст.,- діди прагнуть допомагати один одному, і розуміють, що навіть не здогадувалися, які проблеми існують у учнів, які є за віком меншими. Вони самостійно та завзято взялися за підготовку презентації про їх діяльність,шукали матеріал та розробляли наочність. Можливо, ще не все так в них виходить, як їм би хотілося, але їх старанність обов’язково призведе до успішних результатів. Найчастіше, зараз, по допомогу звертаються учні 5-их класів. Тож, ми плануємо продовжувати діяльність, особливо бачачи інтерес учнів, готові допомагати їм та сприяти тому, щоб кожен з медіаторів набував досвіду».

Дуже важливим початком роботи такої служби, п. Анна виокремлює відбір найбільш вмотивованих учнів, які б сприймали цю діяльність не як просту гру, а як важливу справу.

Розповідаючи про роботу шкільної служби розв’язання конфліктів, Оксана Володимирівна Козинець, практичний психолог \ соціальний педагог ЗОШ»3, 1-3 ст. ім.. О. Журливої, зазначає: «Найважчим, у роботі шкільної служби-є заохотити вчителів та дітей звертатися до медіаторі. Важливим є саме етап підготовки та поінформованості шкільного середовища, віра в те, що служба порозуміння зможе допомогти. В нашій школі, я впевнена, служба має гарне майбутнє, адже школа невеличка, тож довірливі стосунки легше побудувати, ніж у великих закладах освіти».
Самі ж діти-медіатори зазначають, що розуміють велику відповідальність, яку на них покладено. Багато з них розповідають про те, що робота медіатора допомагає їм самим у вирішенні повсякденних проблем та працює,як профілактика вчинення ними подібних помилок, які вони допомагають розв’язувати. Більше того, завдяки такій роботі, є діти, які визначилися із майбутніми професіями, тобто, планують обрати спеціальність, пов’язану із допомогою людям.
Діти багато працюють над набуттям досвіду та розповсюдженням його серед дорослих та однолітків. Наприклад, нещодавно, на базі ЗОШ№3,1-3ст. ім.. Олени Журливої, відбувся семінар для практичних психологів, які проходять курси в Кіровоградському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського. Саме там координатори школи порозуміння презентували свою діяльність та розповідали про дану ініціативу. Ними навіть було знято відео - ролик про їх діяльність.

Тож, можна ще довго розповідати про позитивні моменти впровадження центрів порозуміння у кожній школі. Та маємо надію,що такий досвід будуть переймати навчальні заклади нашого міста.
Також, наразі,Кіровоградською дитячою екологічною громадською організацією «Флора» готується посібник по створенню Шкільних центрів порозуміння, адаптований до нашого регіону. Фахівці організації радо передадуть свій досвід кожному закладу, що забажає започаткувати центр медіації.
Тому, бажаємо успіхів всім активістам,які працюють над даною ініціативою та розвивають її у свої закладах. Дякуємо Вам та бажаємо наснаги!
Контактна особа: Людмила Шестакова, т. (0522) 27-09-63

Діяльність здійснюється за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходу не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США

Довідково:
Шкільні служби розв’язання конфліктів - це організація спеціально підготовлених старшокласників, які допомагають своїм одноліткам вирішувати конфлікти, тобто виступають нейтральними посередниками або медіаторами.

Особливою рисою медіації є те, що сторони спільно беруть на себе відповідальність за прийняття рішення та його виконання. Важливим є той факт, що школяр максимально самостійно здійснюють управління і організацію своєї діяльності. Допомагати їм у цьому може зацікавлений педагог чи шкільний психолог.

Цю методику доволі успішно застосовують в багатьох країнах світу.
На території СНД існує кілька освітніх програм, спрямованих на розвиток у школярів навичок вирішення конфліктів ненасильницьким шляхом. Одна з них – програма «Медіація однолітків»: школярі-медіатори проводять зустрічі з однолітками, між якими виник конфлікт, і допомагають їм залагодити суперечку з урахуванням інтересів всіх сторін. Таким чином, медіація однолітків покладає відповідальність за вирішення конфліктів на самих учнів. Школярі мають багато переваг перед досвідченими спеціалістами при вирішенні конфліктів, що виникають між однолітками, тому що між ними набагато вищий рівень довіри.

/p
 

Оставить комментарий