Для Активних громадян!

Экология и здоровье

Для Активних громадян!

Автор: Редактор

Кожен громадянин України має конституційне право на участь в управлінні державними справами. Громадянське суспільство може відбуватися тільки завдяки активності людини,яка включена в життя держави і добре обізнана у своїх правах. Ми сподіваємось що інформація на цій сторінці допоможе вам бути по справжньому вільними громадянами своєї держави та більш обізнаним у своїх правах.

  • Звіт по правам дитини2006-07
  • Звіт по правам дитини2007-08
  • Доступ до інформації регіональний аспект
  • Статут міста Кіровоград
  • Брошура
  • Звіт про дотримання прав дитини в Кіровоградській області 2009
  • ЗВІТ по проекту «Екологія Кіровоградської області»

Кабінет Міністрів України потребує допомоги від Кіровоградської громади

Кабінет Міністрів України, відреагувавши на листи – звернення надіслані 6 лютого 2010 та позовні заяви, звернувся до громадських організації «Території успіху» та ДЕГО «Флора» з пропозицією долучитися до розробки та внесення змін до Постанови №1302 ««Про додаткові заходи щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».

26 листопада 2009 року Кабінет Міністрів України, стурбований рівнем розвитку громадянського суспільства в країні, прийняв Постанову № 1302 ««Про додаткові заходи щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».

Це доволі не однозначний документ.

По – перше, в порушення вимог Постанови №1378 «Деякі питання щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики», яка на той момент була ще діючою, не було проведення жодного обговорення даного документу.

По – друге, провести обрання громадської ради згідно п.6 Загального Положення про громадську раду при Кабінеті Міністрів України, міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації, як показала практика, не можливо через громіздку процедуру та неоднозначність прочитання положень, викладених в даному пункті.

Кіровоградщина, мабуть перший регіон в Україні, в якому намагались реалізувати Постанову Кабінету Міністрів на практиці. Тричі спроби зібрати збори громадських організації (в грудні, січні та лютому) закінчувались невдачею через відсутність кворуму. Жодного разу не зібралось представників 129 організації, як того вимагає Постанова (1/4 від загальної кількості зареєстрованих громадських організації).

Останнього разу, 3 лютого 2010 було отримано 111 заявок на участь у зборах громадських організації. З них більше 90 виявили бажання стати учасниками громадської ради. Серед кандидатів на участь у роботі громадської ради є такі організації, які легалізувались методом повідомлення на передодні проведення зборів.

Громадські організації Кіровоградщини намагались знайти поради в Міністерстві юстиції. Для цього 21 грудня до Міністерства юстиції було направлено звернення з проханням дати роз’яснення щодо практичного застосування Постанови №1302. З великим запізнення відповідь все ж таки була отримана, але ясності вона не внесла. Чиновники переписали норми ЗУ «Про об’єднання громадян» та самої Постанови.

22 січня 2010 громадська організація «Територія успіху», а 8 лютого й Дитяча екологічна громадська організація «Флора» подали позов до Київського адміністративного окружного суду про визнання Постанови №1302 від 26.11.09 «Про додаткові заходи щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» не законною.

На 23 лютого призначено попереднє слухання.

Але є й інший бік медалі – громадськості потрібно бути готовим не тільки критикувати органи влади за невдалі спроби сприяти розбудові громадянського суспільства, але запропонувати своє бачення шляхів організації діяльності громадських рад.

Тому ми пропонуємо всім активним та небайдужим долучитися до процесу розробки змін до Постанови «Про додаткові заходи щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».

А саме: пропонуємо протягом 2 тижнів до 28 лютого подавати свої пропозиції на ел. адресу: teritoriy@i.ua.

Всі пропозиції будуть систематизовані та оприлюднені на сайті громадської організації «Територія успіху» www.watchdog-kr.org.ua

Контактна особа: Дуднік Інга, тел (0522)27-09-63

Громадяни Кіровограда намагаються «достучатися» до органів влади!

Оцінка ефективності і виявлення результатів функціонування органів державного управління, незважаючи на надзвичайну практичну цінність, досі залишається одним з найменш досліджених питань. Кіровоградська громадська організація «Територія успіху» вирішила дізнатися яким є стан та ефективність дієвості місцевих бюджетних програм.

2 вересня 2009р.в прес-клубі реформ пройшла пре-конференція, присвячена саме питанню ефективності бюджетних програм, які були прийняті та затвердженні місцевою владою.

«50 % прийнятих програм взагалі не передбачені до фінансування,- розповідає керівник організації «Територія Успіху» Інга Дуднік,- зміст багатьох програм навіть не відповідає назві програми, за часту не прослідковується зв’язок між метою, завданнями та ходом реалізації певних програм. А саме прикре те, що немає наявних механізмів перевірки їх дієвості».

Організаторами приводилися приклади таких «цікавих» програм.

Наприклад у місті існує Комплексна програма діяльності Кіровоградської міської дружини на 2009р. Все то начебто гарно, та коли представники організації спробували поцікавитися інформацією про графік чергування дружини, яким чином відбувається патрулювання, то у відповідь отримали: «Це конференційна інформація». Тож постає питання, а для кого тоді існує програма, а зокрема такі «рятівники»,якщо я, як пересічний громадянин, навіть в очі їх не бачила та не знаю де і я к вони працюють.

Інше «диво», із багато чисельного списку місцевих програм - це «Програма щодо забезпечення умов для більш широкої участі громадськості в обговоренні та вирішенні важливих питань місцевого значення «Діалог». Назва дуже гарна та багатообіцяюча, і це втішає, поки не переходиш до змісту програми. Головною проблемою розвитку партнерських відносин з громадою влада вважає те, що «рівень свідомості значної частини мешканців м. Кіровоград ще не відповідає стандартам громадянського суспільства…, тому маємо певний розрив між владою та громадянами, що шкодить консолідації суспільства для подолання кризових явищ…». Тож, іншими словами, для вирішення всіх проблем - достатньо змінити суспільство. Для вирішення такого актуального питання, аналізуючи список дій даної програми, влада пропонує видати книгу, присвячену 80-річчю утворення Кіровоградського національного університету. І, 50 тисяч грн. на фінансове забезпечення цього дійства. Окрім того великому сумніву підлягають виконання навіть половини пунктів із графіку основних заходів з реалізації програми.

Також в 2008р. була прийнята Програма соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, та соціальної підтримки громадян, які відбувають покарання в місцях позбавлення волі. Ну, здавалося б, на які потреби можуть виділятися кошти в рамках даної програми: відновлення документів, здобуття освіти, придбання ліків та інше. Та бюджетні кошти було виділено для придбання комп’ютерної техніки для школи, що знаходиться в установі виконання покарань.

Цікаво чим керуються представники органів влади, коли підписують такі документи. Невже громадськість настільки «несвідома», що не зрозуміє, що документ складено не дуже професійно та логічно?

І це лише «капля в морі», а таких програм багато. Тому хотілося б, все ж таки знати, що то за програми, їх зміст, наскільки вони результативні та приносять користь.

Саме тому, аби при формуванні бюджету 2010р. мати більш якісні програми пропонуємо органам влади міста провести громадське обговорення бюджету міста та програм. Одночасно з цим ГО «Територія успіху» починає збір підписів під відкритим листом до органів влади.

Підписатися під листом можна на сайті http://www.petition.org.ua/?action=view&id=226513 або на офісі організації : м. Кіровоград, вул. Єгорова 19, пом 2.

Термін збору підписів з 01 по 30 вересня 2009р.

Контактна особа: Дуднік Інга В’ячеславівна: тел..+38(0522)27-09-63

Декларація OOH прo правa дитини

Преамбула. Беручи до уваги,

- що народи Об''єднаних Націй знову підтвердили в Статуті свою віру в основні права людини і в гідність та цінність людської особи і сповнені рішучості сприяти соціальному прогресові та поліпшенню умов життя при більшій свободі;

- Що Організація Об''єднаних Націй у Загальній декларації прав людини проголосила, що кожна людина повинна володіти всіма зазначеними в ній правами і свободами без будь-яких відмінностей за такими ознаками як раса, колір шкіри, стать, мова, релігія, політичні або інші переконання, національне чи соціальне походження, майновий стан, народження чи інша обставина;

- Що дитина внаслідок її фізичної і розумової незрілості потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи і належний правовий захист, як до, так і після народження;

- Що необхідність у такій спеціальній охороні була вказана в Женевській декларації прав дитини 1924 року і вказана у Загальній декларації прав людини, а також у статутах спеціалізованих установ і міжнародних організацій, що займаються питаннями добробуту дітей;

- Що людство зобов''язане давати дитині краще, що воно має,

ГЕНЕРАЛЬНА АСАМБЛЕЯ проголошує ДЕКЛАРАЦІЮ ПРАВ ДИТИНИ

з метою забезпечити дітям щасливе дитинство і користування, для їх власного блага і блага суспільства, правами і свободами, які тут передбачені, і закликає і батьків, чоловіків і жінок як окремих осіб, а також добровільні Організації, місцеву владу і національні уряди до того, щоб вони визнали і намагалися дотримуватися цих прав шляхом законодавчих та інших заходів, поступово застосовуваних відповідно до таких принципів:

Принцип 1.

Дитині повинні належати всі зазначені в цій Декларації права. Ці права мають визнаватися за всіма дітьми без будь-яких винятків і без відмінностей чи дискримінацій за ознакою раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження, майнового стану, народження або іншої обставини, що стосується самої дитини чи її сім''ї. Принцип 2.

Дитині законом або іншими засобами повинен бути забезпечений спеціальний захист і надані можливості та сприятливі умови, як і дозволили б їй розвиватися фізично, розумове, морально, духовно та у соціальному відношенні здоровим і нормальним шляхом і в умовах свободи та гідності. При виданні з цією метою законів головним міркуванням має бути найкраще забезпечення інтересів дитини. Принцип 3.

Дитині має належати від її народження право на ім''я і громадянство. Принцип 4.

Дитина повинна користуватися благами соціального забезпечення. Їй має належати право на здорове зростання і розвиток; з цією метою спеціальні догляд і охорона повинні бути забезпечені як їй, так і її матері, включно з належним допологовим і післяпологовим доглядом. Дитині має належати право на відповідне харчування, житло, розваги і медичне обслуговування. Принцип 5.

Дитині, яка є неповноцінною у фізичному, психічному або соціальному відношенні, повинні забезпечуватися спеціальні режим, освіта і піклування, необхідні з огляду на її особливий стан. Принцип 6.

Дитина для повного і гармонійного розвитку її особи потребує любові і розуміння. Вона повинна, якщо це можливо, зростати під опікою і відповідальністю своїх батьків і, в усякому разі, в атмосфері любові і моральної та матеріальної забезпеченості; малолітню дитину не слід, крім тих випадків, коли є виняткові обставини, розлучати зі своєю матір''ю. На суспільстві і на органах публічної влади повинен лежати обов''язок здійснювати особливе піклування про дітей, що не мають сім'ї, і про дітей, що не мають достатніх засобів для існування. Бажано, щоб багатодітним сім'ям надавалась державна або інша допомога на утримання дітей. Принцип 7.

Дитина має право на здобуття освіти, яка має бути безкоштовною і обов'язковою, в усякому разі на початкових стадіях. Їй має даватися освіта, яка сприяла б її загальному культурному розвиткові і завдяки якій вона могла б на основі рівності можливостей розвинути свої здібності і особисте мислення, а також усвідомлення моральної і соціальної відповідальності, і стати корисним членом суспільства. Якнайкраще забезпечення інтересів дитини має бути керівним принципом для тих, хто відповідає за її освіту і навчання; ця відповідальність лежить насамперед на її батьках. Принцип 8.

Дитина повинна за всіх обставин бути серед тих, хто першими одержують захист і допомогу. Принцип 9.

Дитина повинна бути захищена від усіх форм недбалого ставлення, жорстокості і експлуатації. Вона не повинна бути об''єктом торгівлі в будь-якій формі. Дитину не слід приймати на роботу до досягнення належного вікового мінімуму; їй ні в якому разі не повинні доручатися чи дозволятися роботи або заняття, які були б шкідливі для її здоров''я чи освіти або перешкоджали її фізичному, розумовому чи моральному розвиткові. Принцип 10.

Дитина має бути захищена від практики, яка може заохочувати расову, релігійну або будь-яку іншу форму дискримінації. Вона повинна виховуватися в дусі взаєморозуміння, терпимості, дружби між народами, миру і загального братерства, а також у повному усвідомленні, що її енергія та здібності мають бути присвячені служінню на користь інших людей.

Проголошена
Генеральною Асамблеєю ООН
20 листопада 1959 року

 

Оставить комментарий