У смітті завелися жучки?

Экология и здоровье

У смітті завелися жучки?

Автор: Редактор

Громадський рух "Проти сміттєвої блокади Санкт - Петербурга" (ПРОМБ) склало карту несанкціонованих звалищ у приміській зоні.

Загальна кількість звалищ, за словами лідера руху Олексія Кононова, обчислюється сотнями. Найближчим часом члени цієї організації підкинуть десять радіомаячки в різні сміттєві баки в місті, а потім спробують маячки виявити - або на полігонах для твердих побутових відходів, або у приміських лісах. "Місто витрачає на утилізацію сміття великі гроші - 400 мільйонів рублів на рік, - говорить Олексій Кононов, - Тим часом в лісах звалища тільки зростають." Він пропонує перевірити, як підприємство, що займається утилізацією міського сміття, - а саме, ЗАТ "Дослідний Завод МПБО "- витрачає одержувані з міського бюджету гроші. Це, на думку, "борців за природу", найкраще зробити за допомогою шпигунських жучків, підкладених на сміття.

Ініціативу молодих колег коментує керівник Санкт - Петербурзького відділення Міжнародного Зеленого Хреста, Юрій Шевчук.

"Для початку - нагадаю, що вивезення сміття з міста здійснює не ЗАТ "Дослідний Завод МПБО", а приватні комерційні структури - автопарки "Спецтранс" і ще близько 400 малих фірм. На ці цілі з населення міста збирається близько півтора мільярдів рублів - загляньте в свою квитанцію про квартплату і перевірте. При цьому, дійсно, більше 30% сміття нашого міста - в основному будівельного - вивозиться не так на санкціоновані полігони та сміттєпереробні заводи, а в яри і покинуті кар'єри. Відстежити, хто порушує закон і звалює сміття в лісах, простіше простого - досить постояти деякий час поруч з будь-якої несанкціонованої звалищем і переписати номери машин, що під'їжджали. Так чинять, наприклад, співробітники державних природоохоронних служб, так діють і наші активісти.

З особистого досвіду такої роботи можу сказати - машини, вивалює сміття у ліси, що не належать автопаркам "СПЕЦТРАНС". Зрозуміло, не можуть належати вони і ЗАТ "Дослідний Завод МПБО", який взагалі не має сміттєвозів і не займається вивезенням сміття. Не належать вантажівки - забруднювачі і до транспорту малих фірм - перевізників сміття. Це - власний транспорт підприємств, які ведуть будівництво чи іншу діяльність, при якій утворюється багато відходів. Жучки - шпигуни не допоможуть їх виявити. По - перше, на стройку не так - то легко цей маячок закинути. По - друге, якщо його випадково там знайдуть, скандалу з викликом МНС і бригади для розмінування не уникнути. Якщо ж такий маячок кинути в побутове сміття, то він перестане працювати на перевантажувальної майданчику "СПЕЦТРАНС", де його виловлять на перебиранні і здадуть у вторсировину, або відправлять на пресування із іншими відходами і розчавлять. Мабуть, наявність перевантажувальних майданчиків, де пресують сміття, теж є новиною для колег з ПРОМБ.

Що ж до бюджетних грошей, то поступають вони за утилізацію і переробку сміття (тобто за розміщення на полігонах або переробку на заводах) організаціям, що мають державний контракт з урядом Санкт - Петербурга - ЗАТ "Дослідний завод МПБО" і ГУП "МПБО-2". Витрачання цих грошей жорстко контролюється приблизно 45 - ю державними інстанціями та громадськими організаціями. Так що створювати ще одну громадську "контору", щоб проконтролювати виключно ЗАТ "Дослідний Завод МПБО", не розібравшись навіть, ніж вивезення сміття відрізняється від його утилізації - щонайменше, наївно ".

Так удавана на перший погляд благородної ініціатива "екологічної громадськості" на перевірку виявилася черговим "чорним піаром" проти ЗАТ "Дослідний Завод МПБО", який відчуває зараз значний тиск з боку кримінальних рейдерських структур.

 

Оставить комментарий