Позаситуативно-пізнавальне спілкування дитини

Экология и здоровье

Позаситуативно-пізнавальне спілкування дитини

Автор: Редактор

Позаситуативнопізнавальне спілкування форма спілкування дитини з дорослим від 3 до 5 років, його метою є пізнання довкілля (природного, предметного, соціального), встановлення взаємозв'язків явищ у процесі співробітництва з дорослими в пізнавальній діяльності.

Позаситуативноособистісне спілкування здійснюється у період з б до 7 років. Ця форма спілкування дитини з дорослим спрямована на пізнання соціального світу, пізнання себе і взаємовідносин між людьми.

У дошкільному навчальному закладі щоденно в навчальновиховному процесі здійснюється педагогічне спілкування вихователя з дітьми. Педагогічне спілкування це вплив на дитину з допомогдю комунікативних засобів, спрямованих на збільшення ефективності навчання, на встановлення гуманних відносин між4 дітьми, на створення сприятливого мікроклімату у групі. У процесі спілкування дитина здійснює комунікативні акти, вступає у комунікативну діяльність.

Комунікативна діяльність міжособистісний (соціальний) процес і вид соціальної діяльності, це механізм формування індивіда як соціальної особистості, пов'язаної з конкретним етносом, його культурою, історією, психологією, тобто специфікою світосприйняття, світобачення.1 Діти відчувають потребу в розвитку багатопланових зв'язків між собою, в організації особливих соціальних структур, що несуть певне навантаження як у дитячому соціумі, так і в дорослому світі, що найяскравіше виявляється, починаючи з молодшого шкільного віку періоду активного формування самосвідомості зростаючої людини. Спілкування з однолітками виявляється важливим "каналом інформації", за якого діти дізнаються про багато необхідних речей, про які з певних причин не повідомляють дорослі. Саме через цей канал транслюється дитяча субкультура.

Спілкування з однолітками це специфічний вид діяльності і міжособистісних відносин. У ході цього спілкування виробляються навички соціальної взаємодії, збільшується набір його соціальних ролей, розширюється уявлення про власну особистість. Результатом комунікативної діяльності дитини є сформованість у неї комунікативної компетенції.

 

Оставить комментарий